10 Gode grunner til å trene

  MG 6929

Bestem deg for et minimum av treninger du vil gjennomføre pr. uke, og sørg for at du klarer det! Da gjør du treningen til en vane.



1. Du forebygger sykdommer og helseplager. Beveger du deg mer, blir både beinmasse og muskulaturen sterkere og tåler mer belastning i hverdagen.
2. Du øker forbreningen og (kan) gå ned i vekt. Regelmessig bevegelse gir tydeligere sult og metthetsfølese.
3. Trening gir økt utholdenhet, både fysisk og psykisk
4. Fysisk aktivitet gir bedre blodsirkulasjon, mindre risiko fir slitasjegikt.
5. Du forbygger rygg og nakkeplager. Trim er ekstra viktig for alle med sittestillende jobb.
6. Trening er bra for hjerte. En halvtimes trening tre til fem ganger i uken kan være nok til å bedre helsen. ( statens anbefalinger er 60 min aktivitet hver dag).
7. Du forebygger diabetes 2 som er knyttet til overvekt og livstilssykdommer.
8. Trening gir mer overskudd, energi og bedre humør, samt bedre konsentrasjonevner.
9. Du  får bedre kontroll over pust og pustemønster som styrer muskelspenninger i bryst, skuldre og mage.
10. Den gode følelsen etter du har trent!!!